středa 13. srpna 2014

Harry Potter

Tak se po dlouhé době zase hlásím. Teď jsem dlouho dobu nepřidal žádnou recenzi, protože jsem se pustil do čtení  Harryho Pottera (KONEČNĚ!!!!) a na toho není třeba psát recenze, protože předpokládám, že tuhle sérii všichni dobře znáte. A tak abych nebyl ticho zas tak moc dlouho a protože se mi nechce pouštět do nějakých tagů a do natáčení videa se mi zatím také nechce, tak se vám tu alespoň vypovídám ze svých pocitů ze dvou přečtených dílu Potterovské série.

Abych osvětlil, proč čtu Harryho až teď je ten, že jsem dříve viděl filmy a při tom jsem měl doma pět dílů Harryho Pottera. Prostě jsem se nechtěl pustit do jeho čtení, protože ho četli všichni a já byl ve svých mladších létech takový "protiproudař", tak jsem si řekl, že když ho čtou všichni, tak já tedy rozhodně ne. Hloupý děcko :D.

Tak abych se vymluvil, respektive vypsal ze svých pocitů o prvních dvou dílech Harryho. Kámen mudrců mě překvapil. Překvapil mě nejen tím, jak moc se podobal filmu (spíš jak se film podobal knize), ale i tím, jak byl vlastně dětský. I když jsem o tom četl, že je spíše psán pro mladší čtenáře, tohle jsem nečekal. Každopádně to byla výborná kniha. Rowlingová svými detailními popisy vytvořila krásný svět čar a kouzel a výborné charaktery postav. Od Kamene mudrců jsem se nemohl odtrhnout.


Problém přišel až s Tajemnou komnatou. Já nevím, jestli je to tím, že jsem po knize sáhl neprodleně po prvním dílu a nejsem zrovna ten typ čtenáře, který by mohl číst jednu sérii od prvního dílu až do konce, nebo jestli byl vážně slabší....ať tak či tak, druhý díl mě už tak nebavil. Někde v půlce knihy jsem se přestal bavit a četl už jen pro to, abych měl další díl Harryho Pottera odškrtnutý jako přečtený. Je tam spoustu informací, které dotváří filmové zpracování, což je super, ale mně asi začíná vadil samotná postava Harryho. Já si nemůžu pomoct, ale někdy je opravdu na pěst. Teď mě asi všichni začnete lynčovat, ale je to tak. Já tuhle postavu vlastně ani nemám rád ve filmovém zpracování. Harry je na mě až moc kladná postava. Co však u tohoto dílu musím ocenit, je závěr knihy. Skvěle propracovaný záporák. Nechci tu spoilerovat (co když nás je víc, co jsme ještě Harryho nečetli) ale nápad s minulostí. budoucností a přítomností je skvělý.

Teď si dám od Harryho chvíli pauzu a přečtu si něco jiného. Třeba mi pauza prospěje a až se vrhnu na Vězně z Azkabanu, změním názor. Ale už vím, že ze mě asi nebude čtenář, který by dělal pravidelný rereading celé série. Pokud jste četli Harryho Pottera, napište do komentářů váš názor na tyto knihy. Hrozně mě zajímá, jak na vás působí tyto knihy. Napište co si myslíte o filmových zpracováních. Lepší než kniha??? Horší než kniha ??? Který díl je pro vás nejlépe zfilmovaný ?? Jsme hrozně zvědavej člověk :D

1 komentář:

  1. Upřímně, první dva díly považuju za nejslabší. Třetí díl je naopak moje srdcovka, kterou zbožňuju, od ní vlastně začíná temnější nádech celé série a je to i něco dospělejší...
    Co se týče filmů, považuju je za velmi dobré zpracování a mám je velmi ráda i když knihy jsou samozřejmě lepší.

    OdpovědětVymazat