úterý 19. srpna 2014

Percy Jackson



Takže tentokrát jsem se rozhodl se vypovídat ze svých pocitů, které jsem nabil při čtení série Percyho Jacksona. Já myslím, že není potřeba tuto sérii moc představovat, protože věřím, že všichni, nebo většina z vás má tuhle sérii v povědomí. Ale pokud by se přeci jen někdo našel, kdo by Percyho neznal, tak ho přiblížím jen ve zkratce.

Sérii Percyho Jacksona vyšla z pera autora Ricka Riordana a u nás jí vydalo nakladatelství Fragment. Celá tato série se točí okolo (v prvním díle) dvanáctiletého Percyho, který se zdá býti normálním chlapcem. Tedy až na to, že trpí hyperaktivitou a dyslexií. To by nebyl až takový problém, kdyby nebyl synem jednoho z řeckých bohů. Toto ho totiž činí polokrevným a jakýmsi terčem pro různá mytologická stvoření. Aby byl chráněn, je uveden do Tábora Polokrevných, kde mají děti jako on zázemí. V každé knize se Percy vydává na výpravu se svými přáteli, aby zachránili nejen Tábor Polokrevných, ale celý svět před nastávajícími hrozbami.

Tak to bylo jen takové rychle shrnutí. Pro mě osobně se stala série Percyho Jacksona čistým zjevením. Já jsem se k této sérii dostal až přes první díl filmu, který byl natočen v roce 2010 s Loganem Lermanem v hlavní roli. Film se mi zalíbil a nadšení po zjištění, že je tento film natočen podle knihy bylo neskutečné. Vlastně ani nechápu, jak se mohlo stát, že mi unikala existence této skvělé fantasy série. Každopádně jsem ihned začal číst první díl Zloděj Blesku, který byl skvělým počtením. Řecká mytologie mi vždy zajímala a provázaní s dnešním světem bylo skvělým tahem. Riordan píše velmi poutavě a po celou knihu udržuje akci. V celé knize není kapitola, kdy by někomu nehrozilo nebezpečí. Tento styl psaní Riordanovi vydržel po všech pět dílů (jmenovitě: Zloděj Blesku, Moře Nestvůr, Prokletí Titánů, Bitva o labyrint, Poslední z bohů). Kdybych měl vybrat knihu, která byla nejlepší, nedokázal bych vybrat. Všechny jsou skvělé, nápadité a nikdy nenudí.

Myslel jsem, že už mě nic nepřekvapí, ale po posledním díle této pentalogie jsem zjistil, že pokračuje volně navazující sérií Bohové Olympu. Měl jsem trochu ostych, ale přečetl jsem zatím první díl Proroctví a jsem mile překvapen, protože tento díl předčil všechny předešlé knihy o Percy Jacksonovi. Nejspíše je to tím, že jsou obměněny postavy (ale Percy se v této sérii vrátí) a že jsou tak skvělé napsané. Jason, Piper a Leo...z této trojice si prostě musíte někoho zamilovat. Já si zamiloval Piper. Zatím jsem u tohoto dílu skončil, protože stejně jako sérii Percyho Jacksona čtu v elektronické podobě v mojí čtečce (což mě mrzí, protože bych tyto knihy vážně rád vlastnil v papírové podobě, ale finance prostě nejsou :/ ) a mám spoustu knih ještě nepřečtených ve své knihovně. Takže až přijde ten správný čas, pustím se do druhého dílu Bohové Olympu Neptunův Syn a už teď se moc těším.


HODNOCENÍ SÉRIE:   90%

Četli jste některý díl Percyho Jacksona ?? Nebo jste viděli některý z filmů ?? Která postava patří k vašim nejoblíbenějším a která k nejméně oblíbeným ??

Žádné komentáře:

Okomentovat