pondělí 16. února 2015

Tak padne náš svět ( Megan Crew)

Nakladatelství: Egmont
Počet Stran: 312
Vydáno v ČR: 2012

Nacházíme se na nejmenovaném ostrově, někde v okolí Toronta. Ostrov není ničím nikterak jiný, než kterýkoliv jiný. Vlastně až na jednu takovou drobnost. Na tomto ostrově právě propuká virová nákaza. 

Příznak
Ano je to tak. Kde se vzal, tu se vzal, virus začal sužovat tento ostrov a napadal převážně nervovou soustavu všech obyvatel. Nákaza se projevuje celkem nenápadně. Nejprve to začne svěděním kůže, pak horečkou a kašlem. Pak se nakažený dostává do fáze, kdy je velmi přátelský a i s cizím člověkem, se dokáže bavit, jako by šlo o starého známého. Pak přijde smrt. V tomto světě se musí probít i šestnáctiletá Kaelyn, se svou rodinou. Nebude to však tak jednoduché. Jak se dá bojovat s virem, který má příznaky normálního života ? Každý se musí mít na pozoru, protože nakažený může být kdokoli. A pomoc nepřichází !

Od této knihy, jsem měl určitá očekávání. Možná je to tím, že jsem před touto knihou přečetl již mnoho dystopických knih a pár knih s post-apokalyptickým nádechem, ale Tak padne náš svět, mě zaujal více svým názvem, než samotným příběhem. Co se týče stylu psaní, jde o svěží knihu, která se čte velmi lehce a to, že je psána formou deníku, je v tomto žánru, příjemným osvěžením. Příběh mi však přišel trochu utahaný, a i když se v knize objevují zvraty a nějaká ta akce, zůstával jsem stále klidný. Nevytvořil jsem si jakýkoli vztah k jediné postavě a to byl asi zásadní problém.

Virus
I přes post-apokalyptické téma, si Megan Crew našla prostor, aby do příběhu vložila trochu té
romantiky. Romantika je ovšem v této knize neškodným aspektem a moc v příběhu roli nehraje. Větší prostor je věnován nákaze a zkoumáním, odkud se virus vzal a zda lze vytvořit protilátku. To mi bylo při čtení velkým kladem. Dalším kladem, je určitě deníkové zaznamenávání, které nám zpětně přehrává, co se určitý den stalo, což navozuje pocit, jako by jste byly součástí ostrovní populace.

Dle mého názoru je na knize poznat, že autorka okamžitě věděla, že chce napsat knihu o více dílech. V prvním díle toho moc neprozrazuje a nechává si toho spoustu k vysvětlení až na další díly, cože je na jednu stranu trochu sobecké, protože kdo má čekat, než se dostane k pokračování a na druhou stranu je to poměrně slušný marketingový tah. I když jsem v knize nenarazil na nějaké hluché místo, Tak padne náš svět, nebude patřit mezi moje oblíbené knihy. Označil bych jí jako post-apokalyptickou knihu pro mladší čtenáře, nebo pro ty, kteří s tímto žánrem chtějí začít a chtějí něco slabšího a odpočinkového na rozjezd. V takovém případě kniha jistě obstojí.

HODNOCENÍ: 68%

  

Žádné komentáře:

Okomentovat