pondělí 11. července 2016

Aristotels a Dante odhalují záhady vesmíru (Benjamin Alire Sáenz)

Aristotels a Dante jsou patnáctiletí chlapci, kteří se jednoho dne setkají na koupališti. Správně by si neměli vůbec rozumět. Zatímco Aristoteles je téměř antisociálním tipem, který nemá žádné přátelé a uchovává v sobě jistou zášť a zlobu, Dante je veselý chlapec, pro kterého seznamování není problémem a ve společnosti se cítí jako doma. O to větší záhadou je fakt, že se tito dva chlapci stanou nejlepšími přáteli, kteří společně začnou odhalovat všechny záhady vesmíru.

Více vám o této knize říkat nebudu. Ne že by nebylo co říci, ale v této knize se stane tolik věcí, že by byla škoda, kdybych vám některou z nich prozradil. Nejlépe uděláte, když si knihu sami vezmete a ponoříte se do příběhu. Myslím, že  nebudete litovat.

Celkem mě mrzí, že se mi kniha dostala do ruky teprve teď. Kdybych měl možnost knihu číst ve svých patnácti letech, byla by pro mě výjimečná. Možná by byla i mou nejoblíbenější. Bohužel jsem se k ní dostal ve zralejším věku, kdy na mě už tak moc nefunguje. I tak jsem rozpoznal onu naléhavost a krásu, kterou tato kniha ukrývá. Nese v sobě totiž několik poselství a k tomu ještě otázky, nad kterými se člověk prostě musí pozastavit. 

První polovina knihy mě opravdu uchvátila. Kniha se mi jen těžko odkládala a chtěl jsem více. Zajímalo mě, jaký vztah se mezi chlapci vyvine. Oba aktéři totiž byly velmi sympatičtí a stejně tak jejich rodiče. Pak ovšem přišla druhá polovina knihy.

V druhé polovině se něco zlomilo. Oba chlapci mi začali být místy nesympatičtí a mnohdy jsem měl sto chutí křičet, protože mi přišlo, že autor jejich charaktery už moc přehání. Zkrátka měli oba chlapci svoje chvíle, kdy byly oba na pěst. V těchto pasážích jsem měl sto chutí knihu zavřít a mrštit s ní o zeď. Ano...až tak zlé to bylo.

Přes to všechno jde o knihu, která se řadí mezi ty, na které budu rád vzpomínat. Autor píše jednoduchým a čtivým stylem, který vám nebude při čtení činit jakékoliv potíže. Rád bych si přečetl i jiné autorovi knihy které napsal. To však záleží na našich nakladatelích.

Pokud máte tedy rádi příběhy, které v sobě nesou jistá poselství a jsou plné otázek, je tato kniha právě pro vás. Užijete si ji i ve vyšším věku, nejvíce ji však docení teenageři, kteří by se v příběhu mohli najít a zjistit pár odpovědí na otázky, které si možná pokládají. V takovém případě říkám, směle do toho!

HODNOCENÍ: 86%

Žádné komentáře:

Okomentovat