neděle 19. října 2014

Kočka mezi holuby (Agatha Christie)

Nakladatelství: Knižní klub
Stran: 256
Rok vydání v ČR: 2007

ANOTACE:Na začátku detektivky, která knižně vychází česky poprvé, se pozdě v noci dvě zaměstnankyně soukromé dívčí školy vypraví zjistit, proč se ve sportovním pavilonu pohybuje záhadné blikající světlo, zatímco všichni spí. Najdou tam mezi tenisovými a lakrosovými raketami mrtvé tělo neoblíbené učitelky tělesné výchovy, již někdo právě zastřelil. Ve chvíli, kdy "kočka" udeří podruhé, zavládne ve škole zmatek. Studentka Julia Upjohnová toho naneštěstí ví příliš mnoho. Především jí je však jasné, že bez pomoci Hercula Poirota se sama stane příští obětí.

Kočka mezi holuby je moje druhá kniha od Agathy Christie a první kniha, ve které případ řeší Hercule Poirot. Byl jsem spíše zvědavý na postavu Poirota, než na samotný případ, ale nakonec jsem dostal spíše ten příběh.

Tato kniha je situována do prostředí prestižní dívčí školy Meadowbank, kde právě začíná letní semestr. Do školy se sjíždějí dívky ze zámožných rodin, mezi nimi dokonce princezna Shaista, která dříve studovala ve Švýcarsku. Letní semestr však nezačíná zrovna nejlépe. Pár dní po zahájení je ve sportovním pavilonu nalezena zavražděna nepříliš oblíbená učitelka tělocviku a případ dostane na starost detektiv inspektor Kelsey.  Proč byla učitelka tělocviku zavražděna a kým ?? Může jít o diamanty, které do školy nevědomky přinesla jedna ze studentek ? Do případu je vtažen i Hercule Poirot, který je vyhledán jednou ze studentek Meadowbank, aby objasnil všechny neznámé.

I když jsem podle anotace knize moc nevěřil, vážně si mě dokázala získat. Ukázalo se, že Agatha Christie má opravdu dar poutavého psaní. Její svět plný prohnilosti, šedesátiletých slečen a zdvořilých frází je, dá se říci, téměř návykovým. Některé věci v knize byly vcelku průhledné, ale samotného vraha jsem neodhalil a ani jsem na tuto osobu neměl jediné pomyšlení jako na vraha. 

Během čtení jsem narazil i na jednu zvláštní věc. Jak fanoušci Agathy Christie jistě ví a mnozí ostatní, jako já, si jistě všimli knihy, která o Christie vyšla, tak ve svém pokročilém věku autorka záhadně zmizela, a když se objevila, nevěděla, kde byla, ani co dělala. V této knize se v jednu chvíli stáváme svědky vyprávění sekretářky, ředitelky školy, o své matce, která trpí výpadky paměti a párkrát někam odjela a nedokázala se vrátit zpět. Zajímalo by mě, zda toto autorka psala podle vlastních zkušeností, nebo do byla jakási zvláštní shoda náhod. No...kdo ví.
Co mě na knize zklamalo, byla nepřítomnost Hercula Poirota. Na jeho vyšetřování jsem se vážně těšil. Byl jsem zvědav, jaký je a jaké používá techniky vyšetřování, ale protože tato postava přichází na scénu až ve třech čtvrtinách knihy, moc jsem si jeho vyšetřování neužil. Snad v některé v příštích knih od této autorky.
Komu bych knihu doporučil ? Určitě fanouškům Agathy Christie, protože tato kniha není vůbec špatně napsaná. Dále bych jí doporučil těm, který si chtějí odpočnout od severských detektivek. Od jejich brutálnosti a krveprolití a chtěj si oddychnout u detektivního příběhu, který si zakládá na atmosféře a logičnosti.

HODNOCENÍ: 95%
Máte rádi knihy Agathy Christie ?? Která patří mezi vaše nejoblíbenější a četli jste tuto knihu ?? Jaký na ni máte názor vy ?


1 komentář:

  1. Dobrý den
    jak se dneska máš?

    Píšeme, abychom vás informovali o naší úvěrové společnosti nabízející půjčky fyzickým osobám, společnostem a organizacím, nabízíme půjčku se 3% úrokovou sazbou na 1 až 10 let a částku naší půjčky v rozmezí od 1 000,00 do 10 000 000,00 USD.
    Těšíme se, že s vámi budeme spolupracovat na zajištění bezpečných a legálních transakcí.

    Děkujeme, že jste si našli čas na přečtení našich zpráv, protože
    čekáme na váš laskavý e-mail s odpovědí prostřednictvím:
    nelsonwealthfinacialloanservic@gmail.com

    OdpovědětVymazat