čtvrtek 11. února 2016

Půlnoční koruna (Sarah J. Maas)


Celaena v prvním díle vyhrála bojové klání a stala se tak královou bojovnicí. Od té doby plní jeho rozkazy a nejde o zrovna jednoduché úkoly. Celaena dostává od krále několik jmen, které by měli stát za vznikajícím povstaleckém hnutí, které má za cíl svrhnutí krále. Králova bojovnice je vázána poslušností, takže se bez zbytečných otázek musí jednotlivých osob zbavit a podat důkaz o jejich smrti. Nesmělo by ovšem jít o Celaenu, aby se nepřesvědčila o tom, co vykonává. Tento "průzkum"  a následné události jí ovšem přivedou na scestí, kde se bude muset rozhodnout, na čí stranu se postavit. Toto rozhodnutí může však stát život ji nebo osoby, které jsou jí nejbližší. 

Na druhý díl Skleněného trůnu, Půlnoční korunu, jsem se neskutečně těšil. První díl jsem si neskutečně užil a byl pro mě tak předzvěstí, že se mi do ruky možná dostala kniha, která by mohla odstartovat skvělou sérii. Oficiální anotace na Půlnoční korunu mě však moc nepřesvědčila, a tak jsem s malými pochybnostmi čekal, co druhý díl přinese. A víte co...nezklamal mě!

Chvíli však trvalo, než jsem se do celého příběhu opět dostal. První polovina je trochu pomalejší a taková poklidná, až jsem se mírně zalekl, že mě tento díl zklame. Nic však nebylo ztraceno, protože zbývala ještě druhá polovina knihy, která se od té první lišila jako noc a den. V polovině knihy totiž přichází zvrat, který změní vše, co bylo do té doby nastaveno a přináší s sebou tu krvelačnou, nájemnou vražedkyni, o které jsme slýchali od prvního dílu. Od té doby jsem vlastně nevycházel z údivu a moje čelist postupně klesala níž, níž a níž, až dopadla úplně na zem. 

Tím u mě nabila kniha na ceně, protože se ukázalo, že první část Půlnoční koruny, byla naprostou nutností, aby mohla přijít ta skvělá jízda. Velice se mi líbila i proměna, kterou prošla hlavní postava. Zatímco na začátku knihy se setkáváme s tou starou a dobrou Celaenou, v polovině knihy se vše ponoří do ponurosti a krvelačnosti, která přináší i novou, nebezpečnou a odhodlanou, Celaenu.

V této knize se samozřejmě setkáváme i s milostným trojúhelníkem, na který jme byli zvyklí, a který si také projde ne jednou krizí, přináší i znamení sudby, magii a nové nestvůry, které budou usilovat o životy našich hrdinů. Na závěr knihy samozřejmě přichází i zvrat, který láká na další příběhy ze světa Skleněného trůnu a slibuje další zápletky. Sarah J. Maas se to prostě opět povedlo a naprosto mě dostala. Půlnoční koruna je v mnoha ohledech skvělou knihou, která zodpoví několik otázek z předešlého dílu, přináší jich však mnohem a mnohem více. Zkrátka a dobře, nedočkavě vyhlížím další díl, který by, podle všeho, měl vyjít už letos v dubnu. 

HODNOCENÍ: 95%




2 komentáře:

  1. Skvělá recenze :) Teď se ještě více těším, až se do Půlnoční koruny pustím :) Vidím, že se mám na co těšit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :). A víš co...rozhodně se máš na co těšit. Myslím, že tě Půlnoční koruna nezklame!

      Vymazat