neděle 17. dubna 2016

Město z kostí (Cassandra Clare)

Patnáctiletá Clary Frayová, se společně se svým nejlepší kamarádem Simonem, vydává do jejich oblíbeného klubu Pandemonium. Jde o normální večer, tak jak to vždy bývá. Tentokrát se však něco změní. Clary se stane svědkem něčeho, čemu nemůže uvěřit. Vražda! A to podivnými lidmi, kteří mají divné obleky. Clary se za nedlouho dozvídá, že šlo o lovce stínů, kteří bojují s bytostmi, které obývají podsvětí, jako jsou upíři, vlkodlaci, čarodějové a jiné kreatury.

To ale Clary netuší, že jí tyto tajemné bytosti vstoupí do života a vezmou jí to, na čem jí nejvíce záleží. Její matku. Clary tak nezbývá nic jiného, než spojit síly s lovci stínů, aby jí pomohli přijít na to, co se s její matkou stalo. Toto zjištění otřese Claryiným světem a vším, čemu věřila. Dokáže se s touto situací vyrovnat a zjistit, co se s její matkou stalo? A kdo jsou vlastně doopravdy lovci stínů, a jaké je jejich poslání? To vše se dozvíte v této knize!

Město z kostí je prvním dílem, dnes již šestidílné série, která nese název Nástroje smrti. Svým zaměřením a příběhem nejde o nic nového. Na knižním trhu najdeme v dnešní době spousty knih, které se zabývají podobným tématem. Město z kostí se však značně odlišuje. 

Na knize mě překvapilo, že je téměř hned znát, že autorka má příběh skvěle promyšlený. Kniha na mě působila dojmem, jako by autorka přesně věděla, co kdy která postava udělá, jak to s ní bude pokračovat, a jak dopadne. To samé platí o příběhu. 

Když čtu první díl až po-té, co vyšli všechny její díly, hned při čtení si dávám dvě a dvě dohromady a je mi jasné, že autorka si nejprve vytvořila v hlavě kompletní svět, do kterého zasadila jednotlivé charaktery a začala s nimi rozvíjet jednotlivé příběhy. Zda se jí toto umění podaří rozvíjet i v dalších dílech zatím nevím, ale v prvním díle to funguje dokonale. 

Co se postav týče, jsou pěkně zpracovány, žádná z postav nepůsobí šablonovitě a co se týče náznaků vztahových linek, zatím si nemám na co stěžovat. Nedokážu říct, která z postav by měla patřit mezi mé oblíbence, ani které postavy naopak nebudu mít moc v lásce. Na to je ještě dost času, protože mám před sebou ještě pět dílů této série. 

Absolutně nelituji toho, že jsem si nějakou dobu počkal, než jsem se k této knize dostal, protože se jedná o poměrně návykovou četbu, takže nebudu alespoň muset vyčkávat moc dlouho, než se pustím do dalších příběhů, Nástrojů smrti. Jsem velice zvědav, kam autorka s dalšími díly příběh posune, a jak se budou dále vyvíjet  jednotlivé charaktery. 

HODNOCENÍ: 82%


2 komentáře:

  1. Tuhle sérii mám už celou za sebou a četla jsem ji několikrát a taky proto mě zajímalo, co na tento typ knihy řekne kluk :). Ne že by kniha byla tak nějak nutně pro holky, ale moc kluků, co ji četlo neznám.
    Přeji ať se další díly líbí.

    Kateřina
    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě ani nenapadlo, že by kniha nebyla určena pro kluky :D. Zrovna Nástroje smrti mi přijdou, že by měli být takovou univerzální četbou pro všechny :D. Ale jeden nikdy neví :D.
      Každopádně děkuji a i já doufám, že se mi budou ostatní knihy líbit. Recenze by měla být na každou další knihu ze série, takže můžeš sledovat dále, jak se mi budou líbit :).

      Vymazat