čtvrtek 11. února 2021


 Název: Město duchů

Autor: Victoria Schwabová

Nakladatelství: Booklab

Počet stran: 296

Vydáno v ČR: 2020





Můj vztah s Victorií Schwab je poněkud zajímavý. Kdysi jsem se pokoušel přečíst její knihu Archiv, ale kniha mě neudržela, a po chvíli jsem jí odložil. Pak jsem přečetl knihu Temnější tvář magie, která se mi líbila, ale nemám potřebu pokračovat v této trilogii dále. Proto jsem přistupoval k Městu duchů trochu obezřetně, ale s jistým očekáváním. Musím s radostí říci, že moje očekávání byla splněna, ne-li překonána.

Děj této knihy je poměrně jednoduchý, což je pravděpodobně i tím, že je to middle grade literatura, která je primárně určena pro děti ve věku 10+. Je to příběh o dívce jménem Cassidy, která žije se svými rodiči, jež se zabývají duchařskými historkami a snaží se prokázat existenci duchů. Nemají ale ponětí, že jejich dcera dokáže nahlédnout za "závěs" a vidět tak do světa duchů a dokonce, že její nejlepší kamarád je duch. Cassidy se to snaží držet v tajnosti. Pak její rodiče dostávají nabídku, aby navštěvovali nejděsivější místa světa a natočili tak dokument, kde by se snažili prokázat existenci duchů. Jejich první zastávkou je Skotsko a Město duchů. Zde se Cassidy dozvídá spoustu zajímavých, místy i děsivých, duchařských historek a navíc přichází i na to, že ne všichni duchové jsou stejně milí a hodní, jako její kamarád. 

Co na této knize rozhodně oceňuji, je styl psaní. Autorka dokáže vytvořit perfektní prostředí a jelikož se jedná o knihu pro mladší čtenáře, na nic se nečeká a jde se rovnou na věc. Autorka nám předkládá spoustu zajímavých, duchařských legend, které v knize navozují příjemnou, místy až mrazivou, atmosféru. Navíc je v knize použit větší formát písma, což je super a v kombinaci s krátkými kapitolami je téměř nemožné, abyste knihu nepřečetli na jeden zátah. Já jsem knihu nemohl odložit, dokud jsem jí nedočetl.

Je třeba poznamenat, že i když jde o knihu primárně pro mladší, tak i dospělé publikum si v knize najde to svoje a rozhodně bude vtaženo do příběhu. Já se už teď nemůžu dočkat, až u nás vyjde další díl z této série. Myslím si, že v tomto žánru je tato kniha tím nejlepším, co můžete na našem knižním trhu dostat.


HODNOCENÍ: 89%


Za poskytnutí recenzního výtisku převelice děkuji nakladatelství Booklab. :)

2 komentáře: