úterý 12. ledna 2016

Sága ( Brian K. Vaughan, Fiona Staples )



V první řadě bych chtěl říci, že komiksy zrovna moc nečtu. Má to pár důvodů. Jedním z nich je ten, že jím vždy jen rychle prolítnu, moc nevnímám a tím pádem si ani neužívám děj a celkový dojem z komiksu je jaksi neúplný. Se Ságou to bylo vlastně podobné. Celým příběhem jsem doslova prolétl, že mi to nezabralo snad ani hodinu času, ale s tím rozdílem, že jsem si odnesl takový zážitek, že na něj dlouho nezapomenu.


Nacházíme se v naší galaxii, kde se rozkládá mnoho světů a snad ještě více fantastických kreatur , tyto světy obývá. Takovými druhy jsou například rohatí a okřídlení, kteří se navzájem nemají v lásce a probíhá mezi jejich rody válka. V tomto těžkém období pro oba rody se však zrodí láska, a to právě mezi rohatým a okřídlenou. A právě zde začíná příběh, když nalistujete první stránku tohoto díla. Z velké lásky se zrodilo miminko, které se samozřejmě stává trnem v oku obou rodů a protože jde o "nečisté" dítě, musí zemřít. Marko a Alana však nehodlají své dítě vydat a tak se všichni tři stávají terči, které je třeba zlikvidovat. Jediné co Markovi a Alaně zbývá je útěk, který hned jen tak neskončí.

Takhle to možná nevyzní jako nic zajímavého. Jednoduchý příběh, který byl už několikrát použit, a to už za dob Romea a Julie. Nesměl by však za scénářem stát Brian K. Vaughan, který z jednoduchého příběhu vytěžil maximum. Vymyslel skvělé charaktery a vedlejší postavy, které dávají tomuto konceptu nový rozměr. Musím samozřejmě také zmínit Fionu Staples, která dala tomuto fantastickému dílu ilustrace, které dotvářejí celkový dojem a umocňují tak zážitek z celého díla. 



Na to, že jsem neměl vůbec v plánu číst tento komiks a sáhl jsem po něm v podstatě náhodou, jsem neskutečně vděčný, že jsem tak učinil. Jde skutečně o první komiks, který jsem celý přečetl s nadšením, úžíval si kreativitu obou autorů a pronikal do světa, který vytvořily. I když bylo z tohoto světa ukázáno teprve málo a historie několika postav je nejasná, věřím, že další díly tyto mezery zaplní a zaplní tak i díru, která po přečtení Ságy vznikla v mé čtenářské duši.

HODNOCENÍ: 98%

Žádné komentáře:

Okomentovat