úterý 23. února 2016

Bouřková fronta (Jim Butcher)

Seznamte se prosím s Harry Dresdenem, prvním a jediným profesionálním čarodějem v Chicagu, který je zapsán v telefonním seznamu. Pokud se ve vašem životě objeví něco magického, nadpřirozeného nebo nevysvětlitelného, zavolejte právě Harrymu, protože on jediný je schopen s tím něco udělat. Kvůli jednomu takovému případu ho navštíví i Monika, která pohřešuje svého manžela. Nemá nejmenší tušení, co se s ním přihodilo, má ale podezření, že ho někdo unesl a to kvůli magii, kterou se začal její manžel zabývat. Harry jí přislíbí, že se bude tímto případem zabývat. Do toho je však Harry přivolán Chicagskou policií, která ho občas využíva při magických záležitostech, aby se přijel podívat k případu dvojí vraždy. Jak si Harry Dresden poradí s hledáním Moničina manžela? A podaří se mu objasnit, kdo stojí za vraždou dvou lidí, kteří měli roztržený hrudník a odejmuté srdce? Jedno je jisté. V Chicagu si nikdo zahrává s temnou magií a v ohrožení může být každý, včetně samotného čaroděje. 

HARRY DRESDEN - ČARODĚJ
Nacházení ztracených věcí. Paranormální pátrání. Porady a konzultace.
Ceny rozumné.

NEDĚLÁM:
Nápoje lásky, prokletí na věky, večírky ani jiné zábavné akce.

Druhé vydání
První vydání
První čeho si čtenář jako první na knize všimne, je její formát. Kniha je menší než jsem byl doposud zvyklí a na to že má jen 359 stránek, působí celkem silně. Další, co hned čtenáře praští do očí, když se mu kniha dostane do ruky, je její obálka. Jsem velice rád, že se nakladatelství Trifid rozhodlo vydat toto druhé vydání a změnit obálku, protože předešlá obálka nebyla tak pohledná. I když obě dvě nejsou od věci a v jistém smyslu souvisí s dějem, obálka druhého vydání vystihuje lépe celkový charakter a pocit, který jsem z knihy měl. Posuďte sami, která obálka vypadá lépe.


Bouřková fronta slibuje detektivní román, který v sobě nese prvky fantasy a to vše je podtrženo humorem. Musím říct, že tohle všechno jsem po přečtení skutečně dostal. Trochu jsem se této kombinace bál, protože humorným knihám moc neholduji, ale autorovi se podařilo tyto tři prvky skloubit tak příjemný a geniálním způsobem, že každý jednotlivý prvek v této knize funguje. Užil jsem si tak jednoduchou detektivku, kde jsem nemusel hledat vraha (protože to nebylo důležité) a nechal se unášet na vlně fantastiky a magie, kterými je kniha nabita.

A to, že je kniha nabita fantasy prvky, myslím skutečně vážně. V průběhu knihy se setkáváme s postavami jako upíři, démoni, víly, čarodějové a jiné kreatury, které jsou jistým způsobem Harrymu nápomocny, i když ne vždy dobrovolně v obou případech, které se snaží čaroděj vyřešit. To vše je skutečně doprovázeno humorem, který je dávkován ve formě sarkastických poznámek, nebo trapných situací, do kterých se Dresden dostává. Ne jednou jsem se u knihy opravdu zasmál.

Teď možná vkročím do hluboké vody a možná mě tam i utopíte, ale dovolil bych si knihu přirovnat ke knize, která se v dnešní době stává u nás " hitem", a to k Jackabymu. Toho jsem sice prozatím nečetl, ale podle recenzí, které jsem na tuto knihu četl a jak jsem si Jackabym listoval, když jsem si ho pořídil, by se dalo říci, že jde o podobný styl knihy. Jen s tím rozdílem, že zatím co Jackaby se odehrává na konci 19 století, Bouřková fronta je knihou, která se odehrává v současnosti. Pokud se vám tedy líbil Jackaby, myslím, že Bouřková fronta by mohla být knihou/sérií, která by vám mohla ukrátit čekání na druhý díl Jackabyho, který u nás snad vyjde. Já rozhodně budu v sérii s Harrym Dresdenem pokračovat a doufám, že i nadcházející díly se ponesou ve stejném duchu, jako díl první. 

HODNOCENÍ: 80%

2 komentáře:

  1. Tohle vypadá naprosto skvěle! Mám ráda čaroděje, mám ráda tento druh fantasy a vůbec, už ta anotace je napsána neuvěřitelně namotávajícím stylem! :) Díky moc za skvělou recenzi i doporučení, jinak by mi tato kniha nejspíš unikla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni :) Jsem moc rád, že se ti recenze líbila a že tě nalákala k tomu, aby si si knihu přečetla :). Mám z toho neuvěřitelnou radost :).

      Vymazat