středa 27. listopadu 2019

Královna povětří a temnoty (Cassandra Clare)


No...to byla zase jízda. Vlastně ani nevím, co ke Královně povětří a temnoty napsat, abych toho nenapsal moc z příběhu a nevyspoileroval tak věci těm, kteří knihu případně nečetli. Řekněme tedy, že třetí díl navazuje na konec druhého dílu, a kdo Pána stínů četl, tak asi už dobře ví, že třetí díl nebude žádná sranda. Události předešlého dílu se v posledním dílu promítají a házejí příběh do trochu depresivnějšího a temnějšího hávu. Nastávají však i nové a nové události, které příběh ženou kupředu. Cassandra Clare to svým postavám vůbec neulehčuje, a to jak po stránce postavení, tak po stránce vztahové.

Postavy jsou přesně to, co na knihách Cassandry Clare miluji. Vím, že se asi budu hodně opakovat, protože to asi říkám u všech knih této autorky, ale ona zkrátka umí skvěle popsat a tvořit postavy a snad ještě lépe mezi nimi dokáže budovat vztahové linky. Čtenář si nikdy nemůže být ničím jistý, protože autorka to ještě desetkrát klidně změní, všechno překroutí a nakonec to padne úplně jinak, než se ze začátku může zdát. V tomhle podle mě tkví její síla a určitě to je jedna z věcí, díky které se její knihy staly tolik úspěšné.

A pak tu samozřejmě jsou ty intriky, které vládnou mezi vílím lidem a nefilim. To je další věc, díky které by si Cassandra Clare zasloužila metál. Dokáže totiž tak skvěle popsat vztahy mezi jednotlivými národy a řešit politické věci mezi nimi, ale v žádném případě to není nudné. I v tomto díle je hodně pasáží, kdy se řeší tyto politické věci a samozřejmě se podíváme i do říše víl a dokonce i do paralelního světa. Zrovna pasáž z paralelního světa se mi hodně líbila a byl bych docela rád, kdyby jsme se do toho samého světa podívali ještě alespoň jednou, protože by mě zajímalo, jak to tam nakonec dopadlo.

A to je přesně Cassandra Clare. Do příběhu přidává nové a nové postavy a nové světy, o kterých prostě chcete vědět víc a chcete tedy i více knih od této autorky, které zase o kousek rozvinou svět lovců stínů. Ani v této sérii se nezapomíná na postavy z předešlých sérií a potkáme v průběhu série snad úplně všechny. Pokud jste předešlé série tedy nečetli, stejně jako já, musíte počítat s tím, že si hodně věcí z předešlých knih vyspoilerujete a je dobré mít alespoň představu, kdo je kdo. Naštěstí tohle mi nedělalo problém a naopak mě série Temných lstí nalákala k tomu, abych si předešlé série přečetl a já to určitě časem udělám!

Tím bych tuhle recenzi uzavřel, protože bych tu mohl donekonečna opěvovat Cassandru Clare a její psací um. Už bych se ale opakoval. Královna Povětří a temnoty je zkrátka úžasnou knihou, která je plná akce, politikaření, lásky, přátelství a magie. Pokud jste tedy tuto sérii ještě nezačali číst, tak je načase, aby jste začali. Rozhodně nebudete zklamaní. Pro fanoušky Nástrojů smrti je tohle zkrátka nutnost. Celou sérii jsem si extrémně užil a doufám, že se s postavami z této série ještě někdy potkáme, protože já jsem si je opravdu hodně zamiloval a rád bych věděl, jak jejich životy budou pokračovat dál.


HODNOCENÍ: 95%

Za poskytnutí recenzního výtisku převelice děkuji nakladatelství SLOVART. :)


Žádné komentáře:

Okomentovat