úterý 3. března 2020

Krása, která přetrvá (Ashley Woodfolk)


Krása, která přetrvá je kniha, která sleduje tři mladé studenty jedné školy, kteří se vyrovnávají se ztrátou někoho blízkého. Autumn přišla o nejlepší kamarádku, s níž trávila celé dny a byla pro ní velice důležitou osobou. Logan se vyrovnává se ztrátou svého bývalého přítele, který podle všeho spáchal sebevraždu. Logan se musí vyrovnat nejen se ztrátou své životní lásky, ale urovnat si i svůj osobní život, který začíná nabírat špatný směr. V neposlední řadě tady máme Shay, která přišla o své dvojče, sestru Sashu. Shay musí nejen najít způsob, jak žít bez svého dvojčete, ale musí i obnovit vztah se svou matkou, která veškerou svojí pozornost zaměřovala na nemocnou Sashu. 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Když se mi tahle kniha dostala do ruky, tak první, co jsem musel ocenit, byla obálka. Obálka je díky barevné škále nepřehlédnutelná, a i když je jednoduchá, rozhodně dokáže přilákat pozornost. Teď po přečtení bych možná knize zvolil jinou obálku, aby více korespondovala s příběhem, který je ukrytý uvnitř. Příběh se totiž snaží hrát hodně na emoce a místy se to i celkem daří. Není to bohužel dotaženo do takové míry, aby to se čtenářem zacloumalo, což bude nejspíše tím, že jde o autorčinu prvotinu. V tomhle ohledu jde o celkem fajn knihu, která určitě neurazí.

Co jsem si na knize užíval, byla ta mírná melancholie a deprese, která se táhla po čas celé knihy. Vlastně jsem tuto knihu začal kvůli tomu i číst, protože jsem chtěl něco, co by mě emocionálně vyždímalo jak citrón, a pak mě to hodilo do kouta, abych se z toho vzpamatoval. Ačkoliv kniha měla tenhle potenciál, nebyl plně využit.

Co se týče postav, těch v příběhu dostaneme víc než dost, ale dá se v nich skvěle orientovat, a to ne jen v tich hlavních, ale i v postavách vedlejších. Mám celkem rád tyhle knihy, které jsou psány z více pohledů a obzvlášť, když jsou všechny pohledy zajímavé. Z hlavního tria z této knihy jsem měl nejraději asi Loganův pohled, ale rozhodně by na něm bylo i co zlepšovat. Všechny postavy se místy chovaly podivně a nelogicky, ale když se nad tím ve výsledku zamyslím, tak by se to všechno dalo pochopit. Když člověk ztratí někoho hodně blízkého, určitě se nechová podle logiky.

Co mi trochu vadí je to, že v takovýchto knihách se vždycky všechno točí kolem hudby, která postavám vždy strašně pomáhá. Buď jejím poslechem, nebo postavy samy hrají na nějaký nástroj, případně zpívají. Já samozřejmě také poslouchám hodně hudbu, používám hudbu tak, aby se mi hodila do nálad a případně mi pomohla, ale v knížkách už to začíná být takové zvláštní klišé, které mě přestává zajímat. V této knize byla hudba tím, co všechny postavy spojovalo dohromady a vlastně to ve výsledku byla taková nevýrazná linka, která ač byla linkou hlavní, kdyby chyběla, asi by se nic nestalo.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mohlo by to vypadat, že knihu více haním, než chválím, ale tak to určitě není. Kniha se mi hodně líbila. Autorka píše příjemným, čtivým stylem. příběh odsýpá a než se člověk naděje, je na konci knihy. Byly tam sice věci, které mi příliš nesedli a rozhodně je co zlepšovat, ale vzhledem k tomu, že jde o autorčinu prvotinu, tak je to hodně dobrá kniha. Pokud u nás vyjde nějaká další autorčina kniha, budu ten, který si jí rád přečte. :)

HODNOCENÍ: 69%

Za poskytnutí recenzního výtisku převelice děkuji nakladatelství SLOVART. :)

2 komentáře:

  1. Zachytila som vydanie tejto knihy, ale žánrovo je to mimo môj záber, takže ju asi vynechám. Ale má pekne prevedenú obálku, ktorá ma hneď upútala a verím, že si nájde svojich čitateľov :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to není kniha pro každého, ale ačkoliv byla i mimo můj běžný žánr, tak nebyla špatná :)

      Vymazat